perempuan berhabis duit untuk lelaki? kenapa?

perempuan berhabis duit untuk lelaki? kenapa and mengapa yaa? even, first date tuh punn perempuan jugak yang kena keluar duit? apatah lagi date yang terakhir. HAHA kesian kaum perempuan nee. bukannya apa, bukan nak suruh lelaki jeaaa yang keluarkan duit tapi apa kata SAMA SAMA keluarkan duit. bak kata pepatah zaman nenek moyang duluu, 'sharing is caring'..... 

mana taknyaa, bagi pasangan yang memang da confem nak berumah tangga tuh takda lah masalah sangatt. memang hujung hidup nanti, 'duit kau duit aku, duit aku duit kau'.  susah bersama senang bersama. yang jadi masalahnya bagi pasangan yang still tak confem lagi hubungan mereka sampai manaa tuu... kadang kadang lagi over load... 

"sayang, i takda duit lagi laa.. you bayar dulu.. nanti bulan depan baru you claim ngan i"
*tunggu sampai taun depan pun tak claim claim, huh.
"babyyyy, duit i da habis buat repair moto/kereta.. so sekarang ni i takda duitt"
*kenapa kau tak cakap jeaa kau repair basikal @#$%^&*




senang lenang sambil goyang pinggul sana sini 
*"ahhhh tak kisah, girlfriend aku sayang aku. so mesti dia support akuu"


ada lelaki yang suka dan rasa macam duduk kart heaven bila girlfriend mereka support 360%. and ada pulak, si girlfriend yang mengada ngada nak menyaaportttt si boyfriend. si girlfriend nee mungkin berpegang teguh pada prinsip 'giving is caring'....


"ehh b, takpa takpa. bia bb yang bayar semua nee. bukan selalu punn"
*padahal nee da masuk yang ke 86 kali si girlfriend belanja -.-
"awakkk, awak takda credit ea. petang nanti saya pegy kedai toupkan awak eaa.."
*seminggu kau berhabis berpuluh puluh semata mata nak toup


situasi bagi pasangan yang berada di IPTA@IPTS yang sama pulakk..
contohnya, :

girlfriend  ; you da makannn?
boyfriend ; dahh, i makan meggyy jaaaa.  *suara nak cover sedeh laa kann
girlfriend  ; haaa meggyy jaa? knp makan meggyy jaa?  *perihatin kononn
boyfriend ; i takda duit lah sayanggg. so kena save, makan meggyy laa. huhu  *duit ptptn da habiss 
girlfriend  ; alaaa knp tak bagitau awal awal  *ada niat nak menyumbang duit kart si boyfriend
 padahal si laki pegy berjoli dengan pempuann lain. haihh nasib nasib -.-


bak kata tukang adviser akuu, mr.mannan ; dalam hal nee, dua dua jantina bermasalah. tak kira si girlfriend or si boyfriend. si boyfriend, jangan terlalu meminta. si girlfriend, jangan terlalu murah hati. bila si laki meminta, si pempuan bagi. haa maka begitu sengal ubi lah si pempuan nee. belum jadi suami isteri lah weyhhh !!


tak kisah laa, kau anak a. samad said or anak tiri donald trump or ada bau bau bacang dengan tokehh cap orang kampungg or jiran belakang rumah paris hilton sekalipun. tak perlulah kau nak mempokaikan harta mak bapak korangg. sebab itu still harta mak bapak korang. kalau takda diorang, takdalah harta yang kau nak sangat bekongsi dengan si boyfriend yang belum tentu jadi suami sehidup semati. 


*"aku kaya, so why not aku perhabes harta mak bapak aku demi boiprenn tersygg.."


benda nee da common sangat happened sekeliling aku. jalan jalan ngan friends tersayangg, tetibe ada insan bersuara :

pempuan ; ehh kita nak belikan boyfriend kita baju lahh..
aku         ; boyfriend? birthday kaa?
pempuan ; ehh tak lah, saja jaa. jum masuk topman tuh, survey baju..
aku         ; errr.. okay  * bukan da belikan baju kaa minggu lepas?
*umur kau baru setaun jagung kotttt. still guna duit mak bapak -.-

bukan si pempuan jaa, si laki pun sama. sedang sibuk kami berjalan together and gether, :

laki ; eh sab, girlfriend i pun suka phone macam sab nak tuhh.
aku ; ohh blackberry? so?
laki ; dia nakkk...
aku ; then you nak belikan kaa? *biar betul mamat neee?
laki ; aah, jum survey bb jumm
aku ; @#$%^&*
*sorry aizam, tapi i tak suka cara you macam tuhh. you nak makan pun mengharap kart family lagii. errrr, -.-


if pempuan, pisau cukur.
if laki apa?
shaver kaa?







 

No comments:

Post a Comment